Når et menneske dør

Når et menneske dør

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

En person afgår ved døden

For de fleste mennesker er tiden efter et elsket menneskes bortgang, en stor følelsesmæssig belastning. Udover den store smerte er der også alle de praktiske ting, man skal forholde sig til. Har afdøde ikke efterladt ”Min sidste vilje”, er der en del beslutninger, der skal træffes.

Hvad skal du gøre

Når et menneske dør, skal der som det første tages kontakt til en læge. Hvis dødsfaldet sker hjemme, skal du kontakte vagtlæge eller afdødes egen læge, afhængig af hvad tid på døgnet dødsfaldet er sket. Sker dødsfaldet på plejehjem eller hospital, kontakter personalet en læge, der udfærdiger dødsattesten. Er der den mindste tvivl om årsagen til dødsfaldet, skal politiet underrettes, inden lægen kan udfærdige en dødsattest. Dette kan tage nogen tid, specielt hvis der skal foretages obduktion af den afdøde.

Få overblik over afdødes ønsker

Om afdøde skal kremeres, begraves, doneres til forskning eller lignende er op til afdøde selv.
Det er vigtigt, du finder ud af, om afdøde havde særlige ønsker for sin begravelse.
Er det tilfældet, skal disse efterkommes.
Hvis der ikke foreligger skriftlige ønsker, er det op til nærmeste pårørende at vurdere, om afdøde har udtrykt ønsker, mens vedkommende stadig var i live. Er dette ikke tilfældet, er det de pårørende, der beslutter vedr. det praktiske.

google logo

Pernille Hansen

Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Læs meget mere

I pjecen ”Når nogen dør” kan du finde svar på alt, du har brug for at vide i forbindelse med et dødsfald. Du er også velkommen til at kontakte os, vi besvarer gerne dine spørgsmål.
Du kan i øvrigt læse mere hos Danske Bedemænd.

Vi tager os godt af dig

Du kan i princippet godt selv være ”bedemand”, men der er mange beslutninger, der skal træffes og ting, der skal gøres. Vil du være sikker på, at intet falder ned mellem to stole, at alle muligheder gennemgås og afskeden bliver smuk og mindeværdig, så kom til os.
I Roholl Bedemandsforretning tager vi os godt af dig. Vi sørger for at støtte dig og rådgive dig grundigt, så du er velinformeret i forhold til de muligheder, der er.
Vi lytter og sparrer, og vi er her i det omfang, du har brug for.

Kontakt os

Vi kan altid kontaktes telefonisk på 3617 6702. Eller du kan sende os en mail her.

Roholl Bedemandsforretning er din lokale bedemand. Vi er en begravelsesforretning med mange års erfaring, der servicerer hele København. Vores hovedafdeling ligger på Valby Langgade i Valby, men vi har afdelinger rundt i hele København, hvor vores bedemænd sidder klar ved telefonerne.

Kontakt os hele døgnet

Vores bedemænd sidder klar ved telefonerne hele døgnet og alle ugens syv dage for at rådgive dig, besvare spørgsmål eller aftale et møde. Et møde kan enten foregå hos dig, på afdødes bopæl eller i en af vores mange bedemandsforretninger i København. Vi er klar ved telefonerne, uanset hvornår du ringer – vi står til din rådighed, når der skal arrangeres begravelse.

Ring mig op