Forretningens historie

Forretningens historie

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

Om os

Roger Jørgen Peter Hansen startede sammen med sin onkel Holger Roholl Bedemandsforretning (Roholl Ligkistemagasin) den 5. oktober 1946 på Valby Langgade 82 i Valby.

Bedemandsforretningen flyttede senere til Valby Langgade 84, hvor Roger Hansens havde blomsterforretningen, der hed Blomsterkunst. En del år efter blev forretningen udvidet med lokalerne fra den tidligere møbelforretning, som lå på Valby Langgade 84.

Forretningen drives i dag af Bjarne Roger Hansen sammen med sønnen David Roger Hjelm.

  • Hvidovre Bedemandsforretning blev åbnet i 1948
  • Rødovre Bedemandsforretning blev overtaget i 1956
  • Vestegnens Bedemandsforretning blev åbnet i 1991
  • Frederiksberg Begravelsesforretning blev overtaget i 1999

Vi tænker på kommende generationer

I Roholl Bedemandsforretninger gør vi en indsats for at passe på vores klode til kommende generationer. Derfor køber vi alle vores kister hos Tommerup Heilskov, der planter et træ, for hver kiste de sælger. Tommerup Heilskov har et motto, vi finder meget sympatisk: ”Hvad vi låner af naturen, leverer vi tilbage til naturen”, og da alle deres kister produceres af nordisk træ, ser de det som deres pligt at plante nye træer, hvilket de gør i samarbejde med Growing Trees Network. Tommerup Heilskov har siden 2014 plantet mere end 63.000 træer i danske folkeskove, og vi er stolte af at have været med til at bidrage til det flotte antal plantede træer.

google logo

Pernille Hansen

Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Bjarne Roger Hansen

Exam. Bedemand

Bjarne er eksamineret bedemand men er oprindelig uddannet bankassistent i Københavns Handelsbank, hvor han slog sine folder, inden han sadlede om og gik ind i familiefirmaet. Bjarne har været bedemand i 40 år, hvor han har bistået og støttet pårørende, når deres kære skal sendes på den sidste rejse. I sin fritid er Bjarne dedikeret lystfisker, ligesom han bruger mange timer i haven. I øvrigt er Bjarne medlem af Den Danske Frimurerorden.

Eva

Exam. Bedemand

Eva er eksamineret bedemand og har gennem hele hendes professionelle karriere arbejdet med mennesker, de sidste 25 år som bedemand. For Eva betyder det meget, at støtte pårørende i en svær tid og hun tager sit ansvar alvorligt. Privat er Eva bestyrelsesmedlem i foreningen Soroptimist, der arbejder for at skabe bedre livsvilkår for kvinder og børn. Eva er gift med Bjarne på 26. år og fritiden bruges aktivt både med gymnastik og sociale arrangementer med veninder og familie.

David

Exam. Bedemand

David er yngste mand i forretningerne og som søn af Bjarne, har han fået bedemandsfaget ind med modermælken. Således hjalp David allerede som 15-årig med at polstre kister, og som 17-årig var han med ved ilægninger. Som 20-årig sad David bag rattet i rustvognen og i 2004, samme år som han bestod bedemandsuddannelsen hos Danske Bedemænd, blev han fuldtidsansat i forretningen. Fritiden bruger David med sin Franske Bulldog, træning i det lokale FitnessWorld og motorsport.

Henrik Larsen

Exam. Bedemand

Henrik Larsen har været bedemand i mere end 20 år. Henrik er oprindelig udlært lædervarehandler, og inden han sadlede om og blev bedemand, har han været selvstændig med egen lædervareforretning. Henrik har også solgt computere og kopimaskiner, så han har været lidt omkring. Henrik er bosiddende i Slagelse, samlevende med Susanne, der er advokatsekretær, og far til to voksne børn, en dreng og en pige. Henrik interesserer sig for heste, og har 80 heste opstaldet på sin ejendom.

Gert Nielsen

Exam. Bedemand

Vores nye medhjælper i forretningen er Gert. Gert Nielsen 40 år gammel. Han er oprindelig uddannet sælger og har brugt de sidste 10 år med at sælge smykker og metalvarer, både som udekørende og på back-office. Fritiden bruger han for det meste på golf og motorsport, som har hans store interesse. Gert er single og har ingen børn. Han hjælper bl.a. med kørsler og andre praktiske gøremål.

Roholl Bedemandsforretning er din lokale bedemand. Vi er en begravelsesforretning med mange års erfaring, der servicerer hele København. Vores hovedafdeling ligger på Valby Langgade i Valby, men vi har afdelinger rundt i hele København, hvor vores bedemænd sidder klar ved telefonerne.

Kontakt os hele døgnet

Vores bedemænd sidder klar ved telefonerne hele døgnet og alle ugens syv dage for at rådgive dig, besvare spørgsmål eller aftale et møde. Et møde kan enten foregå hos dig, på afdødes bopæl eller i en af vores mange bedemandsforretninger i København. Vi er klar ved telefonerne, uanset hvornår du ringer – vi står til din rådighed, når der skal arrangeres begravelse.

Ring mig op