Klagevejledning

Klagevejledning

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

Vi er medlem af brancheorganisationen
Danske Bedemænd

Klager

Ønsker du at klage over en bedemand?

Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet behandler klager over forbrugerkøb – dvs. klager over køb af tjenesteydelser, som er indgået mellem en forbruger og en erhvervsdrivende (bedemand).

Klageadgangen i det offentlige forbrugerklagesystem er opdelt i to faser: En mæglerfase og en nævnsbehandling, hvis der ikke findes en løsning på tvisten i mæglerfasen.

Det betyder derfor, at en forbrugerklage altid først vil blive forsøgt at blive løst mellem parterne via Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Bliver køber og sælger ikke enige om en løsning her, kan køberen gå videre til Forbrugerklagenævnet.

  • Tvisten skal vedrøre en ydelse/køb på mindst 1.100 kr.
  • Gebyret for at starte en klagesag hos Mæglingsteamet er 100 kr.
  • Gebyret for at gå videre med sagen hos Forbrugerklagenævnet er 400 kr.

Få en trin-for-trin guide til at starte en sag hos Mæglingsteamet for Forbrugerklager.

Start din klage på Klageportalen (kræver MitID)

Har du spørgsmål, som guiden ikke besvarede, kan du kontakte:

Nævnenes Hus

www.naevneneshus.dk
nh@naevneneshus.dk
Toldboden 2, 8800 Viborg
Telefon +45 72 40 56 00
Ring man.-tors. 9-15 eller fre. 9-12

Nævnenes Hus i Viborg er en selvstændig styrelse under Erhvervs- og Vækstministeriet.

google logo

Pernille Hansen

Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Pernille Hansen

“Tak for omsorgsfuld støtte og meget høj service ved min søsters bortgang og fordi I bar over med os, selvom vi ændrede mening mange gange. Mine forældre var også meget taknemmelige for jeres støtte i den svære tid.
Vi vil til enhver tid anbefale jer til andre.”

Jonna Petersen

“Mange tak for en virkelig fin behandling af min familie og mig.”

Lewis McJohnson

“Tusind tak for jeres støtte og menneskelighed i forbindelse med vores farmors bisættelse. Det har været en meget svær tid for os, og det var rart at opleve reel omsorg fra en bedemand. Min familie og jeg vil på det varmeste anbefale jer til alle, der ønsker støtte ud over, hvad man kan forvente.”

Hanne Jensen

“Tak til Roholl Bedemandsforretning i forbindelse med begravelse af min onkel, vi ved det var en udfordrende opgave. Min onkel gik bort midt i en sommerferieperiode, og da vores familie er spredt over flere kontinenter, var der meget der skulle koordineres for at få tingene til at gå op i en højere enhed. At vi heller ikke var enige om, hvordan ceremonien skulle foregå, og hvor vores onkel skulle stedes til hvile, gjorde ikke opgaven nemmere, men vores bedemand var god til at hjælpe med at nå til enighed, og han var meget forstående – også når der flere gange skulle ændres i det aftalte. Vi håber ikke foreløbig at få brug for denne type ydelse, men når vi får det, vil vi helt sikkert kontakte Roholl Bedemandsforretning igen.”

Amalie Paaske

“En stor støtte i en svær tid. Tak for jeres omsorg og professionelle hjælp.”

Saskia Madsen-Østerbye

“God behandling og ordentlig service. Alt blev smukt ordnet og arrangeret som aftalt.”

Roholl Bedemandsforretning er din lokale bedemand. Vi er en begravelsesforretning med mange års erfaring, der servicerer hele København. Vores hovedafdeling ligger på Valby Langgade i Valby, men vi har afdelinger rundt i hele København, hvor vores bedemænd sidder klar ved telefonerne.

Kontakt os hele døgnet

Vores bedemænd sidder klar ved telefonerne hele døgnet og alle ugens syv dage for at rådgive dig, besvare spørgsmål eller aftale et møde. Et møde kan enten foregå hos dig, på afdødes bopæl eller i en af vores mange bedemandsforretninger i København. Vi er klar ved telefonerne, uanset hvornår du ringer – vi står til din rådighed, når der skal arrangeres begravelse.

Ring mig op